معرفی خدمات و تشریفات عروسی

تریلی تراکتور


تریلی تراکتور ,لیست قیمت تریلی کفی تراکتور

تریلی تراکتور , قیمت تریلی تراکتور , مرکز خرید و فروش انواع تریلی تراکتور , کفی تراکتور , جهت دریافت قیمت دقیق و روز تریلی تماس بگیرید : گرو صنعتی ؛ صنعت فا در راستای اهداف بلند مدت خود در تولید و طراحی انواع تریلی کفی تراکتور و سایر ادوات کشاوری , همچنین عرضه و فروش انواع تریلی تراکتور توانسته است . نمایندگی بهترین برندهای تولیدی را در این زمینه دریافت کند . لذا مشتریان عزیز که درخواست خرید تریکی کفی تراکتور را از ما دارند می توانند با مشاورین و کارشناسان ما در این مورد تماس بگیرند , در زیر انواع مدل های تریلی کفی را برای شما شرح می دهیم :

مشاهده لیست قیمت انواع تراکتور های شرکت تراکتورسازی ایران تبریز : قیمت تراکتور

انواع مدل تریلی تراکتور

انواع تریلی دو چرخ تراکتور

تریلی دوچرخ تراکتور : به دلیل کوهستانی بودن خیلی از نواحی کشاورزی کشور ما استفاده از این نوع تریلی تراکتور عمومیت دارد و شاید بتوان گفت محبوبترین و پر درخواست ترین نوع تریلی و کفی تراکتور در ایران می باشد :

تریلی تراکتور

تریلی دو چرخ تراکتور

تریلی دو چرخ تراکتور

انواع تریلی دو چرخ تراکتور

کفی تراکتور

کفی دو چرخ تراکتور

تریلی شش چرخ سنگین تراکتور

تریلی شش چرخ تراکتور بیشتر برای حمل و نقل بارهای سنگین توسط تراکتورهای سنگین و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و اکثرا در کشت و صنعت های بسیار بزرگ کاربرد دارند .

تریلی شش چرخ تراکتور

تریلی شش چرخ تراکتور

تریلی تراکتور ویژه

تریلی تراکتور ویژه

انواع کفی تراکتور چهار چرخ

نوع دوم از پر کاربردترین تریلی تراکتور می توان به انواع و مدلهای چهار چرخ آن اشاره کرد که سالهاست در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا تمام کشاورزان بزرگ از این نوع تریلی استفاده می کنند و می توان آنها را در رده تراکتورهای نیمه سنگین و سنگین مورد استفاده قرار داد .

تریلی تراکتور 4 چرخ

تریلی تراکتور ۴ چرخ

تریلی مخصوص حمل علوفه و یونجه

این مدل از انواع تریلی تراکتور نیز به دلیل وجود حفاظ هایی اطراف لبه ها مناسب برای حمل و نقل علوفه برای دام می باشد . در زیر مواردی از این نوع تریلی را مشاهده می کنید :

تریلی مخصوص حمل علوفه

تریلی مخصوص حمل علوفه

تریلی تراکتور جهت علوفه



[ بازدید : 174 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:57 ] [ حسام نادری ]

[ ]

ژنراتور استامفورد


ژنراتور استامفورد

ژنراتور استامفورد , فروش انواع ژنراتورهای استامفورد , قیمت ژنراتور صنعتی استامفورد در تهران , ژنراتور استمفورد دست دوم و کارکرده با بهترین قیمت

نگاهی مختصر به تاریخچه ژنراتور استامفورد

برادران «cutting» در سال ۱۹۰۵ در شهر استامفورد انگلستان کارخانه ای را تاسیس کردند که در آن زمان به نام «Stamford Elctrial» معروف شد.ویک کارخانه دیگر که به عنوان کارخانه اصلی به حساب می آید ،در سال ۱۹۳۵ در شهر منچستر احداث و کار خود را با تولید و ساخت ژنراتور و کمپرسور هوا شروع کرد،از تولیدات این کارخانه می توان به ژنراتور سنکرون «Stamford» با جریان AC شامل ژنراتور های ۲ پل ،ژنراتور ۶ پل ولتاژ پایین و ژنراتور ۴پل ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط ،اشاره کرد.

ژنراتور استامفورد

امروزه ژنراتور های صنعتی استامفورد از Kva 7 تا Kva236در کارخانه جات این کشور در چهار کشور شامل خودانگلستان و مکزیک و هند و چین با مالکیت شرکت Cummins Generator Tachnogies در حال تولید هستند.

لیست قیمت روز انواع ژنراتور را می توانید در این بخش ببینید : قیمت ژنراتور

طبق استاندارد یک شرکت ،در ژنراتورهای تولید شده در این کارخانه ،یک شماره سریال که با یک حرف لاتین شروع وتعدادی عدد ،مشخص کننده کشور تولید کننده وسال تولید ان محصول ویک سری موارد دیگر است می باشد.

به عنوان مثال

  • ژنراتورهای تولید کشور هند با حرف I
  • ژنراتور های تولید کشور انگلستان با حرف A
  • ژنراتور های تولید کشور مکزیک با حرف N
  • ژنراتور های تولید کشور چین با حرف X مشخص می گردند.ودر ادامه این حروف دو عدد ابتدایی نشان دهنده سال تولید آن محصول می باشند به عنوان نمونه ۱۳۴۵۶۵۱۷۲۳۴I این ژنراتور ساخت هند در سال ۲۰۱۳ می باشد.

قطعات ژنراتور استامفورد

تعدادی از قطعات ژنراتور استامفورد در تصویری که در زیر آورده شده است نشان داده شده است.

قطعات ژنراتور استامفورد

می توان از بزرگترین تفاوت ژنراتورها در ضریب قدرت :

  • درجه حفاظت(Ip).
  • نوع سیم پیچی وجنس الیاژ سیم بکار رفته می باشند که ضریب قدرت را تشکیل می دهند.

امید واریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شود.وبتوانید از انها به خوبی بهره ببرید.


[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:53 ] [ حسام نادری ]

[ ]

دیزل ژنراتور سایلنت


دیزل ژنراتور سایلنت , تولید کانوپی دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور سایلنت , تولید کانوپی دیزل ژنراتور : دیزل ژنراتور سایلنت و یا همان دیزل ژنراتور بی صدا به آن دسته از دیزل ژنراتور هایی گفته می شود که جهت جذب و کاهش صدای خروجی از کانوپی سایلنت استفاده می کنندباید بگوییم که کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور با توجه به ابعاد و توان انواع دیزل ژنراتورها در مدل های گوناگون ساخته می شونددر حقیقت کانوپی همان کلمه Canopy به معنای خیمه یا سایبان و Silent نیز به معنی بی صدا است.

دیزل ژنراتور سایلنت

در واقع کانوپی سایلنت اتاقکی فلز وگاهی کامپوزیتی می باشد که دیزل ژنراتور را در بر می گیردو همچنین صدای ان را نیز جذب می کند.

این کانوپی های سایلنت فقط توسط برخی از شرکت ها مانند شرکت FG Wilson ودر ابعاد کوچک تولید می شود.واین کانوپی های سایلنت از ابعاد گوناگون و کیفیت متنوعی برخوردار می باشندواغلب دیزل ژنراتور های دارای کانوپی سایلنت را دیزل ژنراتور سایلنت ویا بی صدا می نامند.

روش بررسی ظاهری وبدون دستگاه صوت سنج وهمین طور بررسی کیفیت یک کانوپی دیزل ژنراتور چگونه است؟

برای بررسی صدای خروجی دیزل ژنراتور،بهترین راه بررسی استفاده از دستگاه صوت سنج می باشد.

به غیر از این مسئله برای تولید هر کانوپی بیصدا ،شرط های زیادی لازم می باشد که در این قسمت ما می خواهیم به بررسی عوامل مهم و موثر بر کیفیت کانوپی سایلنت به صورت توصیفی وبا استفاده از شکل بپرازیم.

درواقع ماهیت اصلی کانوپی سایلنت جذب صدای دیزل ژنراتور و سپس محافطت از دیزل ژنور دراتر برابر شرایط محیطی و جوی مانند باران وگرد و غبار است.

بنابراین با توجه به نکته فوق ؛با اسانی می توان کیفیت دیزل زنراتور بیصدا –سایلنت را با استفاده از دستگاه صوت منبع مورد برسی قرارداد.ودر صورتی که خواستیم این کار را انجام دهیم یعنی کیفیت کانوپی سایلنت را بسنجیم ،باید ابتدا دیزل ژنراتور را روشن نماییم و میزان و شدت صدا را در فواصل و زوایای مختلف دیزل ژنراتور اندازه گیری نماییم.

لیست قیمت انواع دیزل ژنراتورها را در این بخش مطالعه کنید : قیمت دیزل ژنراتور

از آنجایی که ماهیت اصلی کانوپی سایلنت جذب صدای دیزل ژنراتور می باشد بنابر این هر عاملی که به این امر کمک نماید می تواند موثر باشد.

• عایق های صوتی استفاده شده در کانوپی سایلنت چه باید ها ونباید هایی را باید داشته باشند

از عوامل مهم و اصلی کاهش صدای دیزل ژنراتور جنس و کیفیت عایق های جاذب صدایی می باشد که در کانوپی سایلنت به کار رفته اند.

از دیگر عوامل موثر برجذب صدای عایق های صوتی کانوپی سایلنت،نسوز بودن ،تخلخل بالا و سطح تماس بیشتر است.در بیشتر موارد مشاهده می شود که سازندگان این کانوپوی ها،از ابر های معمولی صنعت مبلماندر کانوپی سایلنت استفاده می نمایند.به غیر از اینکه این ابرها به هیچ عنوان جاذب صدا نمی باشند بلکه در معرض حرارت به سرعت شعله ور می شوندوبه کار بردن انها در در مجاورت دیزل ژنراتور کار بسیار خطرناکی است.ویک نکته دیگری هم که در مورد این عایق های صوتی وجود دارد این است که ،عایق های شانه تخم مرغی دارای قدرت جذب بیشتری نسبت به ان دسته از عایق های صوتی می باشند که دارای سطح صافی می باشند.وعلت این مسئله هم به خاطر افزایش سطح جذب عایق های شانه تخم مرغی در مقایسه با یک عایق سطح صاف است.

عایق های صوتی جاذب صدا و ضخامت آنها

باید توجه داشته باشید که هر مقدار که ضخامت جاذب صوتی افزایش یابد ،ظرفیت جذب صدا نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه صدای خروجی از کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور کاهش خواهد یافت.

در زیر یک نمونه عکس آورده شده است که یک عایق غیر استاندارد را نشان می دهد.در این کانوپی سایلنت از یک ابر معمولی تخم مرغی استفاده شده است و باید بگوییم که متاسفانه برای طبیعی جلوه دادن کوتاهی در کار ابر را با رنگ مشکی رنگ امیزی نموده اند .ما برای اینکه این ابر های جاذب صدا را تست نماییم بهترین روش ،استفاده از دستگاه های صوت سنج به همراه یک فندک می باشد.

• تاثیر داکت های ورودی هوای دیزل ژنراتور بر روی صدای خروجی از آن

از دیگیر عوامل موثر بر بیصدا نمودن دیزل ژنراتور ها ،داکت های ورودی هوای بر روی کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور سایلنت ،می باشد.

این مسئله موجب می گردد که صدای دیزل ژنراتور به طور مستقیم به بیرون راه نیابد وهمچنین با انجام این کار امواج صوتی دیزل ژنراتور به قسمت های پشتی این داکت ها که با عایق های جاذب صدا پوشیده شده برخورد کرده وبعد از جذب اولیه به فضای داخل کانوپی سایلنت باز گشته ودر انجا دوباره جذب می شوند. دقت داشته باشید که سطح داخلی این داکت ها باید با عایق های جاذب صدا پوشیده شوند تا موجب جذب صدای برخوردی و کاهش صدای بازتابی از آن شوند.و همین طور طراحی این داکت ها بر روی بدنه کانوپی سایلنت موجب جلوگیری از و.رود آب باران ویا اشیاء خارجی در هر زاویه ای به کانوپی سایلنت و دیزل ژنراتور می گردد.

در زیر یک عکسی آورده شده است که در مقایسه با عکس های فوق یک نمونه ساخت غلط کانوپی سایلنت است.همچنان که در تصویر زیر نیز مشخص می باشد قسمت ورودی هوای کانوپی سایلنت از یک صفحه بانچ برخوردار می باشد که مشکلات این صفحه عبارت اند از:

  1. به طور مستقیم ،صدای دیزل ژنراتور به بیرون انتقال می یابد.
  2. باران وآب می تواند به آسانی بهدیزل ژنراتور نفوذ نماید وبه مرور زمان موجب خرابی آن گردد.
  3. ابزارآلات نوک تیز و سیم می توانند به آسانی وارد محفظه دیزل ژنراتور گردند که این مسئله از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک است.
  4. مشکل بعدی هم اینکه نمی توان از عایق های صوتی در این سطح استفاده کرد.

و یک نکته دیگری هم که در مورد داکت های هوا وجود دارد این است که این داکت های هوای ورودی باید به گونه ای باشند که هوای ورودی به داخل کانوپی سایلنت ابتدا از روی ژنراتور عبور کرده و سپس از روی موتور دیزل و بعد از طرف دیگر کانوپی یعنی رادیاتور دیزل ژنراتور خارج گردد.واین روش استاندارد خنک سازی به علت پایین تر بودن دمای ژنراتور نسبت به موتور دیزل انجام می گردد.

به غیر از داکت های ورودی هوا در سمت ژنراتور تعدادی از این داکت ها با ساختار اشاره شده در بالا در طرفین و بیشتر بر روی درب های کانوپی سایلنت جاسازی می گردد.توجه داشته باشید که ابعاد این داکت ها باید متناسب با میزان مصرفی دیزل ژنراتورمحاسبه گردد.مقدار Mass Flow Rate یا همان دبی هوای مصرفی دیزل ژنراتور را می توان با مراجعه به اطلاعات فنی آنها به دست آورده می شود.

• نوار های دور درب کانوپی سایلنت

یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش ثدای دیزل ژنراتور ها ،نوار های دور کانوپی سایلنت می باشند.عمل کرد این نوار ها همانند نوارهای دور درب خورها می باشد وموجب وکیوم نمودن فضای داخلی کانوپی سایلنت می گردند.وهمچنین این نوار ها مانع از ورود گرد و غبار و همین طور آب به داخل دیزل ژنراتور ها می شوند.ودر اغلب موارد این نوار ها به وسیله سازندگان استفاده می گردند.ولی نکته مهم میزان کیفیت آنها است.کیفیت ومقدار سیل شدن این نوار ها به شدت بر میزان کاهش صدای دیزل ژنراتور ها موثر می باشد.

• طراحی درست ساختار بدنه کانوپی سایلنت

یکی دیگر از این موارد در نظر گرفتن فضای جانبی مناسب برای تهویه و هوادهی به دیزل ژنراتور و خنک نمودن آن ،است.از انجایی که ساخت دیزل زنراتور با عرض کم موجب کاهش مقدار ورق به کار رفته در شاسی وهمین طور کانوپی سایلنت می شود .بنابراین متاسفانه در اغلب موارد فاصله جانبی دیزل ژنراتور در داخل کانوپی از دیواره ها بسیار کم می گردد .واین مسئله نیز موجب عدم تهویه مناسب و صحیح می گردد.

همین طور در نظر گرفتن درب های جانبی بزرگ جهت دست رسی به قسمت های مختلف دیزل ژنراتور برای سرویس های دوره ای ویا چک نمودن دیزل ژنراتور از جمله مواردی می باشد که هنگام طراحی کانوپی سایلنت باید آن را مد نظر قرار داد.

• ساخت صحیح در کنار طراحی ساختار بدنه کانوپی

از جمله عوامل پر اهمیت در این زمینه ساخت کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور به صورت ماژولار می باشد.ماژولار بودن کانوپی سایلنت به چه معنایی می باشد؟

ماژولار بودن کانپی سایلنت به این معنی می باشد که شما می توانید این کانوپی را بدون اینکه کوچکترین آسیبی به آن برسد،بتوانید به صورت کامل باز وبسته نماید.چون در تعمیرات اساسی دیزل ژنراتور ها نیاز به باز نمودن قطعه ای از کانوپی ویا کل آن محتمل است.بنابراین در این گونه موارد به آسانی میتوان کانوپی سایلنت را از هم باز نمود وپس از اتمام کار دوباره اسمبل کرد.

ولی باید اشاره داشته باشیم که متاسفانه در بعضی موارد مشاهده می شود که سازندگان به دلیل زمان بر بودن ساخت کانوپی ماژولار ،بیشتر صفحات کانوپی را به هم جوش می زنند.ومشخص است که در چنین مواردی امکان باز و بست و استفاده مجدد از کانوپی سایلنت وجود ندارد.

یک عامل دیگری هم که هست وباید در روند ساخت رعایت شود،میزان جفت بودن درب ها ورعایت فاصله انها از دیواره ها می باشد.در بیشتر موارد به علت دقیق نبودن برش ها وبی دقتی ور پروسه ساخت کانوپی این مشکل به وجود می آید که بعد از چند مورد جابه جایی واستفاده از درب ها به علت بالانس نبودن آنها تشدید می گردد.در شگا های زیر نمونه هایی از این موارد آورده شده است.

وهمین طور ریگلاژ نبودن درب های کانوپی سایلنت موجب می شود که رنگ درب در قسمت های تماس با بدنه دچار خوردگی گردد.وهمین طور در صورت جفت نشدن کامل درب های کانوپی سایلنت صدای دیزل ژنراتور از همان قسمت ها خارج خواهد شد.

• رنگ کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور

از دیگر عوامل مهمی که تاثیر زیادی بر عمر ودوام کانوپی سایلنت دارد ،رنگ کانوپی سایلنت می باشد.به کار بردن رنگ پودری کوره امروزه بهترین گزینه ممکن می باشد.توجه داشته باشید که بهغیر از کانوپی سایلنت ،شاسی دیزل ژنراتور نیز از رنگ کوره بهره مند شود.این مسئله موجب مقاومت دستگاه در مقابل خوردگی ،زنگ زدگی در مجاورت باران ویا نقاط مرطوب می شود.شرکت های انگشت شماری قادر می باشند که تمام قسمت های دیزل ژنزاتور را به خصوص قسمت شاسی را با استفاده از رنگ پودری الکترو استاتیک کوره ای رنگ آمیزی نمایند.

آن دسته از شرکت هایی که از داشتن سالن رنگ کوره محروم می باشند ،اغلب از رنگ های متفرقه استفاده می نمایند.وقیمت این رنگ ها بسیار کم هزینه تر از رنگ های استاندارد پودری کوره ای در می آید.وهمین طور دوام وعمر آنها در برابر شرایط محیطی بسیار کم می باشد.

مشخصات عمومی دیگر کانوپی دیزل ژنراتور سایلنت

کلید ها وقفل های دست رسی به دیزل ژنراتور:از موارد دیگری که باید هنگام تولید کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور به آن دقت شود؛جنس و کیفیت قفل های به کار رفته در آن می باشد.عموماَ به طور کلی قفل های تماما فلزی نسبت به سایر قفل ها در اولویت قرار دارند.

داشتن قلاب تک نقطه ای جهت سادگی در جابه جایی:وجود قلاب تک نقطه ای از عوامل کمک کننده در جا به جایی دستگاه از یک محل به محل دیگر می باشد.این امر موجب راحتی در جابه جایی در مقایسه با قلاب چهار نقطه ای می شود که بر روی دیزل ژنراتور های قدیمی تر متداول بوده است.

کلید Stop اضطراری:تعبیه کلید استپ اضطراری بر روی بدنه کانوپی سایلنت موجب سرعت در خاموش نمودن دیزل ژنراتور مخصوصا در مواقع جساس خواهد شد.باید اشاره کنیم که دیزل ژنراتور ها در حالت عادی چند صانیه بعد از فرمان خاموش ،خاموش خواهد شد.نصب کلید استپ اضطراری بر روی کانوپی سایلنت موجب خواهد شد که دیگر نیاز نباشد که شما درب دستگاه را در مواقع ضروری مجبور شوید که باز نمایید.

به کار بردن سیل پلاستیکی:تمام قطعات الحاقی به کانوپی سایلنت شامل کیلید استپ اضطراری وقفل ها و…از جمله مواردی می باشند که باید در زیر آنها حتما از سیل پلاستیکی استفاده نمود.این مسئله موجب سیل شدن بیشتر کانوپی سایلنت وهمین طور مقاومت در برابر نفوذ آب به دیزل ژنراتور می شود.

علت ساخت کانوپی های سایلنت بدون کیفیت چیست؟

این مسئله علاوه بر نداشتن دانش فنی و زیر ساخت های تولیدی در امر کانوپی سایلنت بعضی وقت ها به علت کاهش هزینه های مواد مصرفی مانند ورق های فلزی ،رنگ مصرفی ،طولانی شدن پروسه ساخت و ساز و…عمدا صورت می گیرد.اساسا ساخت کانوی سایلنت دارای تکنولوژی چندان پیشرفته ای نمی باشدوچیزی که در برخی موارد موجب این ضعف می شود ؛کاستی هایی است که به طور آگاهانه و صرفاٌ به دلیل کاهش هزینه ها صورت می گیرند.

اتاق استاندارد تست دیزل ژنراتور سایلنت وروش تست آن

بعد از نصب کانوپی سایلنت بر روی دیزل ژنراتور و سایلنت نمودن آن دستگاه باید در یک شرایط استاندارد آن دستگاه را تست کرد.واین اتاق یعنی اتاق تست دیزل ژنراتور ستیلنت ،سالنی پوشیده از عایق های صوتی جاذب صدا است ونام علمی این عایق های آکوستیک Hemi-Anechoic chamber می باشد.

باید بگوییم که ساختار عایق های صوتی جاذب صدا و جنس دیزل ژنراتورسایلنت موجب می شود که بازگشت صدا از دیواره های اتاق تست سایلنت به کمترین مقدار ممکن برسد،بنابراین در اتاق تست سایلنت تنها صدای اصلی ومستقیم دستگاه ضبط و بررسی خواهد شد.روشن است که میزان صدای دستگاه در محیط تست کمتر از میزان صدای دستگاه در سایر حالات وفضاهای بسته خواهد بود.

اتاق تست دیزل ژنراتور سایلنت

بعد از فراکیری دیزل ژنراتور سایلنت در این فضا و روشن نمودن آن ،مقدار صدا در فواصل m1 وm7 به وسیله دستگاه سنجیده وثبت می شود.


[ بازدید : 142 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:48 ] [ حسام نادری ]

[ ]

ساختمان و ساختار موتور دیزل


ساختمان و ساختار موتور دیزل

ساختمان و ساختار موتور دیزل و تعریف دقیق از موتور دیزل : در تعریف این موتور دیزل ها باید بگوییم که این نوع موتور هم گونه ای از موتور های درون سوز است که برای ایجاد حرکت در این موتور ها از چرخه دیزل استفاده می شود. استفاده از احتراق در اثر تراکم در این موتور ها شاید بزرگ ترین تفاوت بین سایر موتور ها است. عمل انفجار در این دیزل ژنراتور ها به هیچ وجه صورت نمی گیرد ، در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن مخلوط سوخت و هوا در موتور دیزل متراکم می شوند بر خلاف موتور های بنزین سوز دور اصلی این موتور دیزل ۱۰۰ دور دقیقه محسوب می گردند.

در زیر نمونه ای از ساختار دیزل رو مشاهده می کنید :

ساختار موتور دیزل

در یک تعریف ساده تر درباره موتور دیزل این که این نوع موتور نوع گسترده ای از موتور هایی است ماده سوختنی را بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند شعله ور سازند را موتور دیزل می گویند برای شعله ور ساختن سوخت در این موتور ها معمولا از حرارت های بالایی استفاده می شود. نحوه انجام کار به این ترتیب است که با بالا بردن دمای اتاقک احتراق و پس از این که به اندازه کافی دما بالا تر رفت در این عین ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. دو عامل حرارت و اکسیژن مهم ترین عواملی هستند که برای سوزاندن یک ماده سوختی حتما به آن ها نیاز است.

از طریق مجاری ورودی موتور است که اکسیژن درست وارد محفظه سیلندر موتور می شود و بعد از آن است که به وسیله پیستون فشرده می شود. در واقع شدت این فشردگی به قدری سریع و زیاد است که این حرکت و فشرده سازی باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می شود. و به این ترتیب ماده سوختنی که همان عامل سوم است به گرما و سپس اکسیژن افزوده می شود که به ترتیب بعد از آن سوخت شروع به شعله ور شدن می کند و منجر به حرکت در موتور دیزل می گردد.

نکته مهم درباره این موتور دیزل که این موتور هم مثل سایر موتور های احتراق داخلی بر مبنا های مختلفی قابل طبقه بندی هستند. درباره تقسیم بندی موتور دیزل بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل می توان که به چهار زمانه تقسیم بندی کرد و اگر آن را بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار است بیان کرد. و بر حسب تعداد سیلندر و شکل قرار گیری سیلندر ها و بر این اساس است که به دو نوع موتور دیزل خطی و موتور دیزل V یا موتور دیزل خورجینی تقسیم بندی می کردند.

لیست دقیق قیمت انواع موتور تک دیزل را می توانید در بخش زیر مشاهده کنید : قیمت موتور دیزل

ساختار موتور دیزل :

تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت است که ساختار موتور دیزل با موتور های اشتعال جرقه ای متفاوت می شود. درباره موتور های دیزل و موتور های اشتعال جرقه ای باید بگوییم که میان این موتور ها ساختار های بسیار مشابهی وجود دارد و تنها تفاوت در این موتور ها شکل ساختمانی آن ها و قطعات آن ها است که در موتور دیزل وجود دارد که این موارد در سایر موتور های احتراق داخلی وجود ندارد.

  • پمپ انژکتور
  • انژکتور ها
  • فیلتر های سوخت
  • توربو شارژر

پمپ انژکتور :

این قطعه در این پمپ وظایفی بسیار مهمی از قبیل تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.

انژکتور ها :

مهم ترین علت تولید احتراق است که این سیستم هم در موتور باعث پودر شدن سوخت و گاز بندی اتاقک احتراق می شوند.

فیلتر های سوخت :

جدا سازی مواد اضافی و خارجی از سوخت در این قسمت که اتفاق می افتد.

لوله های انتقال سوخت :

جنس این لوله ها باید که حتما در برابر شعله بسیار مقاوم و غیر قابل اشباع باشد تا به این ترتیب بتواند که در برابر فشار پایداری کامل را داشته باشد.

توربو شارژر :

با این سیستم هم هوای ورودی به سیلندر موتور افزایش پیدا می کند.

درباره تقسیم بندی این نوع موتور ها باید بگوییم که بر اساس نحوه کار کردن موتور دیزل ها این نوع به دو دسته موتور های چهار زمانه و دو زمانه تقسیم می شوند از همین رو چهار عمل اصلی در هر دوی این موتور ها انجام می گردد.

این چهار عمل اصلی عبارتند از :

  • مکش یا تنفس
  • تراکم یا فشار
  • کار یا انفجار
  • تخلیه یا دود
اما بسیار ممکن است که بر حسب نوع موتور دیزل تمامی این مراحل به شکل مجزا و یا هم به صورت توام انجام بگیرند

[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:45 ] [ حسام نادری ]

[ ]

پمپ آب خانگی


پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی یا پمپ تقویت فشار , قیمت انواع پمپ تقویت فشار , مرکز خرید پمپ خانگی در تهران , بهترین نوع پمپ تقویت فشار برای آپتارتمان , راهنمای خرید پمپ خانگی : همان طور که از اسمش مشخص است از این پمپ برای تقویت فشار آب در ساختمان ، آپارتمان و ویلا ها به کار گرفته می شود. مهم ترین عواملی که در انتخاب پمپ خانگی موثر می باشند عبارتند از :

  • متراژ واحد
  • تعداد شیر ها
  • تعداد طبقات

پمپ های خانگی مختلفی هستند که با توجه به مواردی که گفته شد این پمپ ها برای استفاده در ساختمان و یا خانه مورد نظر انتخاب می شود نمونه این پمپ ها عبارتند از : پمپ با مخازن انبساط یا پمپ با کلید اتوماتیک و یا بوستر پمپ .

پمپ تقویت فشار

لیست قیمت انواع پمپ : قیمت پمپ

انواع پمپ آب خانگی

  • بوستر پمپ خانگی
  • پمپ جتی خانگی
  • پمپ سانتری فیوژ خانگی
  • پمپ بشقابی خانگی
  • پمپ خانگی با مخزن انبساط
  • پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی

همان طور که گفتیم در انتخاب پمپ های خانگی عوامل متعددی می توانند که موثر می باشند که ما در این بخش به ان ها می پردازیم.

  • متراژ دقیق واحد
  • تعداد طبقات آپارتمان
  • میزان مصرف آب
  • تعداد شیر های آب

جهت تقویت فشار آب و برای رفع فشار کند و یا کم آب معمولا انتخاب صحیح موتور پمپ آب خانگی یا الکترو پمپ خانگی کاملا مشکل مصرف کننده ها را بر طرف می کند.

پمپ خانگی بی صدا یا پمپ خانگی کم صدا

یکی از اشتباهاتی که ممکن است تا در موقع خرید پمپ کنید این است که میان جمله پمپ بی صدا و با صدا بمانید باید در این باره بگوییم که این جمله یک واژه ای غلط و یک راه کار برای فروش نوعی خاصی از پمپ ها است زیرا که در حال حاضر در بازار تمامی پمپ ها دارای صدا هستند و استفاده از این اصطلاح در بازار کاملا اشتباه است. در خرید پمپ بسته به نوع و مدل و برند پمپ ، ممکن است تا میزان صدا نسبت به سایر پمپ ها متفاوت باشد.

کاربرد پمپ آب خانگی

مهم ترین کاربرد این پمپ ها در مصارف خانگی برای این موارد است :

  • برای بالا بردن فشار آب های ساختمان ها و آپارتمان های چند واحدی
  • تقویت فشار آب خانگی
  • تنظیم پمپ خانگی

درباره الکترو پمپ های آب خانگی باید این نکته را در نظر داشته باشید که این الکترو پمپ ها دو دسته هستند

  • الکترو پمپ های افزایش فشار آب
  • الکترو پمپ های آب در گردش

الکترو پمپ های افزایش فشار آب : الکترو موتور پمپ ۳۰۰۰ دور

الکتروپمپ های آب در گردش ( سیرکولاتور یا پمپ های برگشت آب گرم ) : الکترو موتور پمپ ۱۵۰۰ دور ، استفاده در یک مدار بسته مثل شوفاژ خانه ها برای به گرداندن آب گرم در الکترو موتور ها هر چه که دور الکترو موتورتند تر و بیشتر باشد در این صورت میزان فشار و صدای تولیدی هم به نسبت بیشتر می شود.

سه روش برای اتوماتیک کردن افزایش فشار پمپ وجود دارد که این سه روش عبارتند از :

  1. برای پمپ سه فاز استفاده از تابلو فرمان ( احیانا اینورتر )
  2. استفاده از کلید دیجیتال و یا ست کنترل
  3. استفاده از منبع تحت فشار

پمپ خانگی با مخازن انبساط

این نکته را در پمپ های خانگی در نظر داشته باشید که تعداد دفعات سرویس کردن و کنترل در پمپ خانگی با مخزن انبساط آن بیشتر از دیگر مدل ها است. بسته به مصرف آب خانگی در این نوع پمپ اندازه منبع انبساط ارتباط مستقیم دارد. پنج راهی و کلید اتوماتیک ، درجه و منبع انبساط از مهم ترین اجزای این پمپ ها هستند که می توان به اشاره نمود.

بیشتر بدانید : پمپ آب

پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

این پمپ نسبت به پمپ خانگی با منبع انبساط نسبتا هزینه بسیار کمتری را دارد طرز استفاده از پمپ خانگی با کلید اتوماتیک این طور است که در این نوع پمپ باید میزان باز و بسته شدن شیر را هم باید مد نظر قرار داد زیرا که با هر دور باز و بسته شدن شیر کلید اتوماتیک استارت زده و پمپ شروع به کار می کند پس در صورت مصرف بیشتر بهتر است تا از خرید و استفاه این نوع پمپ حتما صرف نظر کنید.

بوستر پمپ خانگی

این پمپ یعنی بوستر پمپ خانگی جایگاه مهمی را در صنعت دارد و این هم به دلیل هزینه نگهداری کم و با صرفه بودن آن است که از این پمپ معمولا در اکثر مجتمع های مسکونی و مراکز بزرگ تفریحی، اداری و مسکونی استفاده می شود. الکترو پمپ ، فشار سنج ، تابلو کنترل ، اینورتور در واقع از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده بوستر پمپ خانگی هستند

نکات پس از خرید پمپ آب خانگی

  • حتما منبع دیافراگمی با حجم بالاتر را برای افزایش طول عمر پمپ خودتان تهیه نمایید.
  • این که لوله ها از هر گونه فشاری آزاد باشند مهم است پس بهتر است تا وزن لوله ها را طوری مهار نمایید و که هیچ فشاری روی لوله های پمپ زمینی به عنوان تکیه گاه وزن لوله های سیستم لوله کشی نباشد.
  • رعایت مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان این که اتصال پمپ به انشعاب اصلی آب شهری غیر مجاز است، در این صورت باید برای نصب پمپ از لوله اصلی آب شهری جدا و در محلی غیر از آن و توسط شیر یک طرفه به سیستم آب شهری اتصال یابد.

[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:42 ] [ حسام نادری ]

[ ]

مزایای بوستر پمپ های چند گانه


مزایای بوستر پمپ های چند گانه

مزایای بوستر پمپ های چند گانه : معمولا از این نوع پمپ ها برای زمانی که نیاز به پشتیبانی است و همچنین برای مکان هایی که فراهم سازی آب در آن یک امر حیاتی و ضروری است از مجموعه بوستر پمپ های چندگانه استفاده می شود بیشتر این استفاده برای زمانی است که وجود پمپ فعلی هم پاسخ گوی نیاز مصرف کننده نباشد برای همین وجود تعداد متعددی پمپ به مصرف کننده این اجازه را می دهد تا راه های زیادی را برای استفاده و بهره وری از آن ها داشته باشد.

مزایای بوستر پمپ های چند گانه

چنانچه پمپ اصلی در وضعیتی باشد که کار نکند و یا این که همراه با پمپ اصلی یک پمپ کمکی با همان وظایف مورد استفاده قرار گیرد در این صورت بوستر این امکان را فراهم می کند تا تعداد بیشتری از یک پمپ عموما در مکان های مسکونی و تجاری و یا مکان هایی که بیشتر از یک یا دو پمپ با هم از طریق تخیله مشترک وصل می شوند.

لیست قیمت انواع بوستر پمپ را در لینک زیر ببینید : قیمت بوستر پمپ

در واقع کاهش توان مصرفی از مزایای اصلی بوستر پمپ ها می باشد و میزان حداکثر دبی مصرفی را بدین شکل که اگر دبی مصرفی از دبی پمپ اول بیشتر باشد، پمپ دوم وارد مدار شده تنظیم می کند. برای یک ساختمان مسکونی در واقع میزان فشاری که برای بوستر پمپ در نظر گرفته می شود بدین صورت می باشد:

  • هد کلی بوستر پمپ بر اساس متر ستون آب = ارتفاع ساختمان+۱۰+ افت اتصالات و لوله
  • برای هر نفر دبی مصرفی ۲۵۰ لیتر در ۲۴ ساعت در نظر گرفته می شود.

کنترل سرعت در بوستر پمپ ها

معمولا برای استفاده از این امکان سرعت متغییر در بوستر پمپ ها بکار برده می شود. در این نوع متغییر ها تنظیم سرعت پمپ ها باید با نوع کارکرد پمپ ها انطباق داشته باشد. سرعت نقش اصلی را در کنترل و در رسیدگی پمپ ها به درخواست های متعددی است که صورت می گرد خاموش و روشن شدن پمپ براساس نیاز است اما مهم ترین کار پمپ تلاش برای تامین تقاضای اصلی مصرف کننده است.

در این میان برای کنترل دور از اینورتر از مدل های سرعت ثابت که تحت کنترل مقدار سوئیچ فشار هستند و نسبت به سایر موارد هم کمی ارزانتر از مدل های معادل سرعت متغییر هستند استفاده می شود که در این نوع پمپ ها دور پمپ را با تغییر فرکانس تغییر می دهد. پس به این ترتیب که از پرشر سوییچ در بوستر پمپ های دور ثابت و از پرشر ترانسمیتر در بوستر پمپ های دور متغیر استفاده می شود.

پیکربندی مدل های مسئولیت | اضطراری

پیکربندی مدل های مسئولیت / اضطراری در واقع بهترین نوع پیکر بندی در میان انواع مدل های پیکربندی می باشد معمولا از این سیستم ها برای درخواست هایی که نیاز دارند مجموعه بوستر پمپ ها در هر زمانی در حال کار باشند استفاده می شود مکان هایی مثل بیمارستان ها یا مکان های مسکونی . . .

در واقع هنگامی که پمپی از کار بیفتاد این پمپ های اضطراری هستند که جایگزین می شوند که این نوع پیکربندی می تواند جایگزین مناسبی برای پمپ های خراب باشند. در صورتی که شما مجموعه پمپی را انتخاب کرده باشید که دارای پمپ اضطراری می باشد شما در این صورت به یک پمپ باید اجازه دهید تا بیشترین مسئولیت را بر عهده بگیرد و این مجموعه در واقع به پمپ های اضافی و اضطراری این اجازه را دهد که در صورت نیاز و یا در صورتی که پمپ اصلی از کار افتاد این پمپ ها را جایگزین آنها کند.

پیکربندی مدل های مسئولیت | کمکی

پیکربندی مدل های مسئولیت / کمکی در واقع این نوع مدل ها از پیکر بندی این اجازه را می دهد تا پمپ های چندگانه به طور همزمان کار کنند و این در حالی است که برای رسیدن و اجرای یک مسئولیت کار می کنند. از مزایای این نوع بیشتر در خواست برای جاهایی است که در آن نوسانات بیشتری اتفاق میفتد و برای این که هم افزایش یا کاهش تقاضا در آن اتفاق می افتد از لحاظ اقتصادی تقسیم کار پمپ وظیفه ( مسئولیت ) اگر بین دو پمپ تقسیم شود کاهش خواهد یافت.

حالت پیکر بندی کمکی را در مجموعه بوستر پمپ انتخاب نمایید و این سیستم شروع به کار کند نصف بیشترین میزان جریان در پمپ وظیفه مورد استفاده قرار می گیرد با این حال می توانید که آن را در فشار مداوم نگه دارید.


[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:38 ] [ حسام نادری ]

[ ]

کمپرسور های نوع روتاری


کمپرسور های نوع روتاری

کمپرسور های نوع روتاری | Compressor Rotary : در کمپرسورهای نوع روتاری عمل بالا بردن انرزی سیال (بالا بردن فشار گاز ) بر عکس کمپرسورهای گریز از مرکز با هل دادن از طریق حرکت چرخشی ،گاز از طرف ورودی (که حجم بیشتری دارد) به طرف خروجی (که به تریج حجم کم می شود) صورت می گیرد وبا توجه به ساختمان داخلی کمپرسور در چند دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  1. کمپرسورهای نوع لوبLobe compressor
  2. کمپرسورهای نوع لوب مارپیچیHelical Lobe Compressor
  3. کمپرسور های نوع تیغه لغزشیSliding Vane Compressor
  4. کمپرسور های نوع رینگ مایعLiquid Ring Compressor

کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری

کمپرسورهای نوع لوب

در کمپرسور های نوع لوب گاز از قسمت ورودی Suction وارد کمپرسور شده وبا حرکت چرخشی Lobe ها که به وسیله الکتروموتور به آن ها داده می شود ودر جهت خلاف همدیگر می چرخند گاز حبس شده بین رتورها و بدنه کمپرسور را به سمت راهگاه خروجی Discharge کمپرسور که به تدریج حجم آن در حال کم شدن می باشد،می راند.

این لوب ها به شکلی طراحی می شوند که هنگام چرخش همواره کمترین فاصله بین آن ها وبدنه وجود داشته باشد.واگر هم این فاصله به هر دلیلی افزایش پیدا کند ،می تواند موجب نشت گاز فشرده شده شود.وبه علت وجود اختلاف فشار دوباره وارد مراحل فشار پایین سیلندر Low Pressure شود که می تواند موجب نشتی های داخلی و کم شدن فلو و فشار کمپرسور گردد.

با توجه به تعداد Lobeهایی که روی یک رتور قرار می گیرد این نوع از کمپرسور ها در انواع گوناگونی مانند دولوب Double Lobe وسه لوب Trial lobe وهمین طور لوب مارپیچی ساخته ومورد استفاده واقع می شوند.باید توجه کرد که هرچه که تعداد لوب ها افزایش پیدا کند راندمان کمپرسور نیز افزایش خواهد یافت که به طبع ان هزینه و دقت ساخت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کمپرسورهای نوع لوب مارپیچی Helical Lobe Compressor

با دقت در شباهت رتور این نوع از کمپرسورها به پیچ در اصطلاح به این نوع از کمپرسورها ؛کمپرسورهای نوع پیچی یا Screw Compressor نیز می گویند.وروش کار آنها بر پایه حبس شدن گاز بین لوب های مارپیچی که به صورت نر وماده در داخل هم می چرخند وبدنه (سیلندر ) است.وحرکت دورانی Screw ها موجب جلو راندن گاز (مانند چرخ گوشت) از مسیر ورودی تا خروجی می گردد.که هر چه قدر که گاز به مسیر خروجی کمپرسور نزدیک تر می شود انرژی بیشتری دریافت کرده وبا کاهش حجم ان فشارش افزایش خواهد یافت.

به وسیله الکتورموتور واز طریق چرخ دنده هایی که در قسمت انتهایی محور قرار دارد Timing Gear ،حرکت چرخشی Screwها به رتور دیگر منتقل می شود و موجب می شود رتور ها در خلاف جهت همدیگر بچرخند.جته پیشگیری از نشتی های داخلی باید همواره فاصله کمی بین Lobe ها و محفظه هایی که Lobeها در آن حرکت می کنند Cylinder وجود داشته باشد.که چون طول این رتور ها زیاد است پس امکان کم کردن این فاصله ها با دشواری مواجه است.در برخی از انواع این کمپرسورها برای اینکه از تماس مستقیم قطعات ثابت ومتحرک جلوگیری کنند با ایجاد یک فیلم نازک روغن روانکاری که همراه گاز وارد کمپرسور می شود از تماس و اصطکاک قطعات ثابت ومتحرک جلوگیری می کنند.

برای پایه این نوع کمپرسور ها در دو دسته زیر طبقه بندی می شوند:

  1. کمپرسورهای نوع بدن روغنی /Oil Free Compressor
  2. کمپرسورهای نوع روغنیOil Compressor

به علت کمتر بودن فاصله بین قطعات ثابت ومتحرک (رتورها وسیلندر) ،در کمپرسورهای نوع روغنی ،به گازی (هوایی) که وارد کمپرسور می شود روغن تزریق می کنند تا یک فیلم روغن بین قطعات ثابت ومتحرک به وجود آید.واز تماس قطعات با هم جلوگیری کند که روغن تزریق شده دوباره در بخش خروجی کمپرسور از گاز ویا هوای خروجی به وسیله سیستم های جدا کننده روغن وگاز Separator جدا می گردد.ودوباره وارد سیکل اصلی خود جهت روغن کاری قطعات می گردد وبرخی مواقع هم نیاز به اضافه کردن روغن به داخل مخزن می باشد.

کمپرسور های نوع تیغه لغزشی Sliding Vane Compressor

در کمپرسورهای نوع تیغه لغزشی رتوربه صورت خارج از مرکز در داخل سیلندر casing قرار می گیرد وبه وسیله حرکت چرخشی تیغه های Vane نصب شده روی آن موجب ورود سیال از بخش Suction به داخل کمپرسور وحبس شدن آن بین تیغه ها و بدنه می گردد.وبه وسیله حرکت دورانی پره ها به قسمت خروجی کمپرسور رانده می شود که هر قدر که به بخش ورودی نزدیک تر می شود حجم بین تیغه ها وبدنه به تدریج کم می شودوباعث افزایش فشار گاز می گردد.

در کمپرسورهای تیغه لغزشی نیز باید فاصله بین بدنه وتیغه ها در حد مینیم تنظیم شودتا موجب برگشت هوا وایجاد نشتی داخلی نگردد.در کمپرسورهای نوع تیغه لغزشی vane ها یا تیغه ها عمل راندن گاز را انجام میدهند.و اغلب آب بندی بین تیغه ها وسیلندر با استفاده از نیروی گریز از مرکز ناشی از حرکت دورانی تیغه ها که موجب چسبیدن تیغه ها در جداره داخلی سیلندر می گردد ،انجام می شود.اما در برخی از انواع این کمپرسور ها که دور انها پایین می باشد برای تماس مداوم بین vane ها و Casing فنرهایی نیز در زیر تیغه ها نصب می گردد که می تواند به نیروی گریز از مرکز کمک کند تا کار آب بندی داخلی هم بهتر انجام شود.

برای کم کردن اصطکاک بین Vane ها و بدنه ،در کمپرسورهای با سایزهای بالاتر ،نیاز به روغن کاری می باشد که اغلب با تزریق مقداری روغن در قسمت ورودی کمپرسور به گاز این کار را انجام می دهند.

کاربرد این نوع از کمپرسور ها بیشتر در شرایط فشارهای پایین و دورهای کم و فلوهای متوسط می باشد.

چون این نوع از کمپرسورها دارای طول عمر بالا و وسر و صدای کم می باشند بنابراین از این نوع کمپرسورها در یخچال های قدیمی به وفور استفاده شده است.
در برخی از انواع این کمپرسورها جهت کاهش بار های شعاعش روی یاتاقان ها وافزایش طول عمر آنها ،بدنه پمپ به شکل دوراگاهی درست ممی شود که موجب متعادل شدن فشار اطراف رتور ونهایتاً بالانس نیروهای شعاعی روی رتور می گردد.

کمپرسورهای نوع رینگ مایع Liquid Ring Compressor

طراحی بدنه این نوع از کمپرسورها به شکل تخم مرغی Egg Shaped می باشدوپره های آن از نوع فنجانکی Cupped Blade درست شده است.کمپرسورهای نوع رینگ مایع اغلب برای سیالات دو فازی (گاز همراه با مایع) به کار برده می شوند.از مهمترین موارد کاربرد آنها در پالایشگاه ها در سیستم مشعل Flare که همواره مقدار مقداری مایعات گازی همراه گاز وجود دارد ؛می باشد.باید بگوییم که در این نوع از کمپرسور ها عمل آب بندی داخلی به وسیله دیواره هایی از مایع که داخل کمپرسور ریخته می شود وبین رتور وبدنه قرار می گیرد وتوسط نیروی گریز از مرکز انجام می شود.

آن نوع از مایعی که برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به نوع گاز کمپرسور دارد.اما اغلب از آب که یک مایع ارزان قیمت می باشد برای این کار استفاده می کنند.پیش از راه اندازی کمپرسور در ابتدا در داخل ان مایع مناسبی ریخته می شود وسپس اقدام به راه اندازی آن می نمایند.هنگامی که کمپرسور ساکن می باشد مایع در قسمت ته بدنه می ماند وزمانی که حالت چرخش قرارگرفت در اثر نیروی گریز از مرکز مایع به سمت بیرون Casing پرتاب می گردد وبا ایجاد یک دیواره آب کار آب بندی و جلوگیری از فرار گاز فشره شده انجام می شود.

در بخش نزدیک به مرکز رتور چهار عدد کانال Stationary Port Chamber قرار گرفته که دو تای از ان ها به مسیر ورودی گاز مربوط می شود ودو تای دیگر هم مربوط به مسیر خروجی گاز می باشند.که با چرخش رتور گاز وارد راهگاههای ورودی می شودوبا حرکت چرخشی رتور گاز حبس شده بین تیغه ها ودیواره مایع وشکل بدنه کمپرسور موجب کی گردد که فشار دیواره مایع گاز را فشرده کند وان را به سمت مسیر خروجی کمپرسور از طریق Stationary Port Chamber هدایت نماید.

در کمپرسورهای نوع رینگ مایع به طور هم زمان گاز ومایع وجود دارد برقرار است ومایع داخل کمپرسور هم زمان هم کاز آب بندی وهم کار روانکاری را انجام می دهد.لازم به استفاده از روغن ماری خارجی نمی باشدوتنها نیاز این نوع کمپرسور اضافه نمودن مایع داخل casing است که به احتمال زیاد مقداری از آن با گاز خروجی از کمپرسور با آن خارج می گرددکه باید بگوییم که در مراحل خروجی کمپرسور به وسیله Separator مخصوص جوا می گردد مایعی که برای آب بندی استفاده می شود اغلب یک مایع ارزان قیمت مانند اب می باشد که بایست ذرات ناخالص و جامد ان جدا شده باشد.


[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:35 ] [ حسام نادری ]

[ ]

کمپرسورهای دینامیکی


کمپرسورهای دینامیکی

کمپرسورهای دینامیکی /Dynamic Compressors , کمپرسورهای دینامیکی , قیمت کمپرسورهای دینامیکی , نحوه عملکرد کمپرسورهای دینامیکی , مرکز خرید و فروش کمپرسور دینامیکی در تهران : در این مدل از کمپرسور ها عملیات بالا بردن فشار گاز توسط حرکت دینامیکی با سرعتی که به وسیله پره های دوار کمپرسوربه گاز وارد می شود موجب بالا بردن انرژی جنبشی گاز می شوند که به وسیله ولوت ها یا دیفیورزها این انرژی جنبشی به انرژی فشاری تبدیل می شود.ومی توان این نوع از کمپرسور ها را نیز از لحاظ جریان گاز خروجی از پره ها در دو دسته زیر تقسیم بندی کنیم:

  1. کمپرسور های جریان محوری/ Axial Flow
  2. کمپرسورهای جریان شعاعی /Radial Flow
کمپرسور دینامیکی

کمپرسور دینامیکی

لیست قیمت انواع کمپرسور را در این بخش مشاهده کنید : قیمت کمپرسور

کمپرسور های جریان محوری/Axial Flow Compressor

اساس کار این نوع از کمپرسور ها بر پایه حرکت دادن گاز (هل دادن ) به وسیله پره های دوار نصب شده روی رتور می باشدو بیشترین کاربرد این نوع از کمپرسورها در توربین های گازی می باشد.ویا هم که برای جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به جریان وفلو زیاد گاز است.واغلب فشار خروجی آنها پایین ویا متوسط می باشد.

در داخل کمپرسور ،جریان گاز در جهت محوری Axial می باشدوبه غیر از پره های نثب شده روی رتور( پره های متحرک ) که وظیفه انتقال انرزی از رتور به سیال را عهده دار می باشند وبا محور می چرخند یک سری پره های ثابت دیگر نیز بر روی بدنه کمپرسور نثب گردیده است که به آنها پره های راهنما گفته می شود.که این پره ها به غیر از جهت دادن به سیال ،برای انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر وظیفه تبدیل انرژی جنبشی به انرژی فشاری را نیز عده دار می باشند.در این نوع از کمپرسور ها افزایش فشار به این شکل صورت می گیرد که گاز به صورت آهسته از فضای باز (سطح مقطع زیاد) به فضای تنگ تری رانده می شود وموجب کم شدن حجم وافزایش فشار می شود.

کمپرسور های جریان شعاعی /Radial Flow Compressor

کمپرسورهای جریان شعاعی بیشتر به کمپرسور های گریز از مرکز معروف می باشندواساس کار انها ،به کار بردن نیروی گریز از مرکز برای بالا بردن انرژی جنبشی گاز است.واین عمل به وسیله Vane های نثب شده روی پروانه به سیال اعمال می گردد.

در کمپرسورهای جریان شعاعی عامل اصلی انتقال انرژی ،پروانه کمپرسور Lmpeller می باشد که روی محور نصب می گردد و با آن می چرخد وبعد از وارد شدن سیال به چشمه پروانه Lmpller Eye روی تیغه های Vaneکه روی آن نصب می شود هدایت می گردد و بعد از قرار گرفتن در نوک پروانه به وسیله نیروی گریز از مرکز اعمال شده از پروانه جدا می گردد. و وارد محفظه اطراف آن Voloute یا Difuser می شود تا انرژی جنبشی دریافت شده به انرژی فشاری مبدل گردد.

خلأ به وجود آمده از پرتاپ سیال به طرف بیرون (در اثر سرعت گرفتن سیال) موجب جایگزینی دوباره سیال به نوک پروانه می شودوهمچنین باعث جریان یافتن مداوم سیال به کمپرسور و کسب انرژی از خارج شدن آن از مکپرسور می گردد.

با دقت در این مسئله که حرکت سیال در داخل کمپرسور به وسیله نیروی گریز از مرکز صورت می گیرد بایست دور کمپرسور به حدی بالا باشد تا بتواند سیال قرار گرفته در نوک پروانه را از پروانه جدا سازد.تا شرایط جایگزینی ذرات قبلی به جای آن فراهم شودودر غیر این صورت فشار و فلوی کمپرسور کاهش خواهد یافت که با دقت به سبک بودن گاز ها برای انرژی دادن به سیال نیاز به دور های بالا است(نسبت به مایعات ) همین طور به علت فاصله زیادی که بین مولکول های گاز ها وجود دارد تعداد Vaneهای نثب شده روی پروانه ها وهمین طور زاویه آن ها نسبت به پروانه های پمپ های گریز از مرکز بیشتر می باشد.دیفیورز ها ویا مجموعه Volute مانند کار آن ها در پمپ ها با زیاد کردن سطح مقطع عبوری جریان انرزی جنبشی به انرژی فشاری مبدل می کنند.

کاربرد کمپرسور دینامیکی بیشتر در صنایع می باشد ووآنها بیشتر برای فشرده کردن هوا وگاز های دیگر در حجم وفشار های گوناگون به کار برده می شوند.


[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:32 ] [ حسام نادری ]

[ ]

کمپرسورهای رفت و برگشتی


کمپرسورهای نوع رفت و برگشتی

کمپرسورهای نوع رفت و برگشتی | Reciprocating Compressor : اساس کار این کمپرسور ها از طریق مکانیزم حرکت رفت وبرگشتی وتغییر حجم حاصل از ان انجاام می گیرد افزایش یافتن حجم در داخل کمپرسور موجب کاهش فشار در ان ودر نتیجه باعث ورود گاز به داخل محفظه کمپرسور می گردد ودر سیکل تراکم نیز کاهش حجم داخل کمپرسور باعث خارج شدن گاز از داخل سیلندر می گردد که انرژی منتقل شده به گاز در هنگام کم شدن حجم آن موجب افزایش فشار گاز می شود .باید بگوییم که مقدار گاز قشرده شده دارای تناسب مستقیم با تعداد کورس کمپرسور است.

کمپرسورهای نوع رفت و برگشتی

کمپرسورهای نوع رفت و برگشتی

کابرد این نوع از کمپرسورها بیشتر برای تولید فشارهای بالا می باشد وبه طور کلی می توان آنها را در دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  1. کمپرسورهای نوع پیستونی
  2. کمپرسورهای نوع دیافراگمی

کمپرسورهای رفت و برگشتی نوع پیستونی

در کمپرسورهای رفت و برگشتی نوع پیستونی ،حرکت رفت وبرگشتی پیستون در داخل سیلندر موجب تغییر حجم در سیلندر شده که افزایش حجم سیلندر باعث کاهش فشار در ان شده وموجب مکش گاز به داخل سیلندر می گرددودر قسمت تراکم کاهش حجم سیلندر در اثر حرکت پیستون به سمت جلو افزایش فشار داخل سیلندر (متراکم شدن گاز ) را باعث می شودودر نتیجه موجب می شود که گاز با فشار بالا از داخل سیلندر در مسیر لاین خروجی خارج شود.باید اشاره کنیم که کنترل کردن اتوماتیک ورود وخروج گاز به داخل سیلندر به وسیله واوهای کمپرسور یا شیر های ورودی وخروجی Compressor Valves صورت می گیرد.

به وسیله میلنگ ،حرکت دورانی الکتروموتور ویا توربین بخار،به حرکت رفت وبرگشتی مبدل می گردد وبه وسیله مجموعه Cross Head به طور کامل خطی شده وروی پیستون اعمال می گردد.

بیشتر بدانید : الکتروموتور

کمپرسورهای رفت و برگشتی را هم می توان به دو دسته زیر طبقه بندی کرد:

  1. کمپرسورهای یک طرفهSingle Acting
  2. کمپرسورهای دو طرفهDouble Acting

در کمپرسور های یک طرفه عملیات تراکم گاز تنها در قسمت جلوی پیستون یا سر سیلندر صورت می گیرد ولی در کمپرسورهای دو طفه هم در قسمت جلو پیستون (سر سیلندر) وهم قسمت عقب آن (ته سیلندر) صورت می گیرد که این ها به عنوان دو کمپرسور موازی عملیات مکش وتراکم را با تاخیر زمانی ۱۸۰ درجه ای صورت میدهند.اغلب کمپرسورهای نوع دوطرفه در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.به غیر از بالا بردن ظرفیت کمپرسور موجب کم شدن نیروهای لرزاننده Shaking Force به بدنه کمپرسور و میلنگ نیز می گردد که موجب افزایش طول عمر قطعات و کمپرسور هم می گردد.

لیست قیمت انواع کمپرسور را در این بخش مشاهده فرمایید : قیمت کمپرسور

کمپرسورهای رفت و برگشتی نوع دیافراگمی

اساس کار این کمپرسور ها نیز مانند کمپرسورهای پیستونی برپایه تغییرات حجم داخل کمپرسور می باشد که به ویله حرکت رفت وبرگشتی دیافراگم صورت می گیرد (مانند پمپ بنزین ماشین ها) وکنترل کردن ورود وخروج گاز داخل کمپرسور به وسیله ولوهایی که به طور اتوماتیک برپایه اختلاف فشار کار می کنند Compressor انجام می گردد.

در این نوع از کمپرسورها حرکت رفت وبرگشتی روی دیافراکم اعمال می گردد وحرکت رفت وبرگشتی آن موجب تغییر حجم داخل کمپرسور وتغییر فشار داخل آن می گردد که افزایش حجم وکاهش فشار داخل سیلندر هم باعث ورود گاز به داخل سیلندرو کاهش حجم قسمت بالای دیافراگم موجب افزایش فشار ودر نتیجه خروج گاز به طرف لوله خروجی کمپرسور می گردد.

جنس دیافراگم ها بر اساس طراحی کمپرسور برپایه فشاردرجه حرارت و…از جنس های گوناگونی مانند لاستیک ،فلز،ویا پلاستیک های مخصوص ساخته می شوند.

مزایای کمپرسورهای دیافراگمی

  1. از مهمترین محاسن این کمپرسورها عدم تماس بین گاز و قطعات کمپرسور می باشد.
  2. از ویژگی های بارز دیگر کمپرسورهای دیافراگمی این می باشد که فقط دیافراگم و مجاری ورودی و خروجی کمپرسور با گاز کمپرس شونده در تماس می باشند.
  3. کمپرسورهای دیافراکمی نیاز به آب بندی نداشته ومی توان به جرات ادعا کرد که در این گونه کمپرسورها صد درصد صفر می باشد.

می توان گفت که طرفیت این نوع از کمپرسورها با قطر دیافراگم (کورس حرکت) و تعداد تکرار حرکت رفت وبرگشتی در واحد زمان (سرعت حرکت) دارای نسبت مستقیم می باشد.چون مقدار حرکت قابل دستیابی دیافراکم محدود می باشد وبه طور قابل ملاحظه ای قطر آن کمتر از قطر دیافراگم پمپ می باشد،بیشترین ظرفیت کمپرسور(با قطر دیافراگم ثابت)عملاً به حداکثر سرعت رفت وبرگشت دیافراگم که اغلب کم است بستگی خواهد داشت.

براساس نوع مکانیزم تحریک دیافراگم این نوع از کمپرسورها در می توان به چند دسته زیر تقسیم کرد:

  1. کمپرسورهای دیافراکمی با عملگر هیدرولیکی
  2. کمپرسورهای دیافراگمی با عملگر مکانیکی

با دقت به ظرفیت پایین این نوع کمپرسورها وهمین طور عدم تحمل دیافراگم ها برای فشارهای بالا مورد استفاده آن ها محدود می باشدو اغلب برای جا به جا کردن یا فشردن گاز هایی مانند اکسیژن و برای پر کردن کپسول های حاوی این گاز ها به کار برده می شود.

اغلب در کمپرسورهای دیافراگمی صنعتی حرکت رفت وبرگشتی دیافراگم ها(که اغلب از جنس فلزیSt.St اند) به وسیله فشار روغن زیر آن ها وبه وسیله حرکت رفت وبرگشتی پلانجر (پیستون) زیر آن که به وسیله میل لنگ رفت وبرگشت می کند،انجام می گرددبرای کنترل کردن فلوی خروجی کمپرسور فشارروغن (مقدار) زیر دیافراگم تغییر داده می شودکه این کار به وسیله یک عدد پمپ روغن کوچک Plunger Pump که به وسیله میل لنگ تحریک می شود،انجام می گیرد.و روغن را زیر دیافراکم تزریق می کن تا هم جبران نشتی روغن از زیر پلانجر یا پیستون را بنماید وهم موجب بالا بردن فشار روغن زیر دیافراگم را بکند ودر نتیجه موجب حرکت بیشتر دیافراگم وبالا بردن فلوی کمپرسور شود.

می شود با تنظیم کردن میزان کورس یا حرکت دیافراگم که در کمپرسورهای نوع عملگر هیدرولیکی با کم وزیاد کردن فشار،مقدار روغن زیر دیافراگم انجام می شود.ویا سرعت پمپ (تعداد کورس در واحد زمان) ویا هر دو می شود ظرفیت این کمپرسورها را تغییر داد.اگر نیاز باشد می توان از دو یا سه دیافراگم متوالی که روی هم قرار می گیرند ؛استفاده کرد.که اگر یکی از آن ها پاره شد دیگری بتواند از نشتی مایع جلوگیری نماید.همین طور با تعبیه سوراخ وشیار های ریز روی دیافراگم وانتقال آنها روی یک عدد Pressure Switch اگر یکی از دیافراگم ها پاره شودفشار گاز یا روغن روی سوئیچ عمل می کند وموجب تحریک آن می شودوبا تحریک شدن سوئیچ علامت هشدار ارسال می گردد.ویا باعث از سرویس خارج شدن کمپرسور می گردد.باید بگوییم که در این مدل از طراحی دیافراگم شیار دار در وسط قرار می گیردوسوراخ دیافراگم های دیگر که یکی زیرودیگری روی آن واقع می شود،درست باید مقابل شیار دیافراگم وسطی قرار بگیرد.

همین طور به وسیله مکانیزمی به نام Relief Valve همواره مقداری روغن زیر دیافراگم تخلیه می گردد تا بشود با ان مقدار فلوی کمپرسور را تحت کنترل قرار داد.بای گفت که هر قدر میزان باز بودن وتخلیه روغن از Pressure Limiter یا Relif Valve بیشتر باشد،فلوی کمپرسور کمتر می شودوهمین طوربرعکس با بسته شدن آن و حبس روغن زیر دیافراگم موجب بیشتر شدن فشار زیر دیافراگم وافزایش کورس پیستون و زیاد شدن فشار وفلوی کمپرسور می گردد.در اینجا لازم به ذکر می باشد که Relief Valve عبارت می باشد از یک شیر سوزنی Needle Valve که مقدار روغن تخلیه شده از زیر دیافراگم را کنترل می کندوبرای Unload کردن ویا تغییر Load کمپرسور به کار برده می شود وروغن را از زیر دیافراگم به محفظه روغن برمی گرداند.

ولازم به ذکر می باشد که برای کنترل کردن مسیر های ورودی و خروجی گاز کمپرسور ولوها Compressor Valve به کار برده می شوند.

وباید بگوییم که ولوها مهمترین قطعات کمپرسورهای رفت وبرگشتی هستند که خراب شدن ان ها موجب عدم آب بندی آن ها وبرگشت دوباره گاز به داخل کمپرسور وگرم شدن کمپرسور ودر نتیجه کاهش ظرفیت و فلوی کمپرسور می گردد وکارکرد نادرست انها نیز باعث کاهش کارائی آن می شود که در قسمت ولوها به صورت مفصل راجع به ان ها بحث خواهیم کرد.

در کمپرسورهای نوع جابجایی مثبت ،برای محافظت در برابر فشارهای بالا که موجب ترکیدن کمپرسور و ایجاد خسارت های جانی ومالی فراوانی می شود ،اغلب در قسمت خروجی آن ها یک عدد شیر اطمینان Safety Valve نصب می گردد وروی فشار مورد نظر Set می شود وواگر به هر دلیلی فشار افزایش پیدا کرد ،مقداری از گاز داخل کمپرسور از آن خارج می شود وبه یک محیط مطمئنی منتقل می گردد.

وهمین طور می توان کمپرسور ها را از لحاظ تعداد مرحله به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  1. کمپرسورهای یک مرحله ایSingle Stage
  2. کمپرسورهای چند مرحله ای Multistage

در مواردی که حجم زیاد گاز با فشار بالا مورد نیاز باشد باید حتماً کمپرسورهای چند مرحله ای را به کار برد .به این معنی که مراحل افزایش فشار باید در چندین مرحله انجام گردد.

به علت های زیر حتما باید از کمپرسورهای چند مرحله ای استفاده شود:

  • پایین آوردن تنش های کششی وفشاری روی قسمت های مختلف کمپرسور
  • دادن فرصت خنک کاری به گاز در مراحل میانی به وسیله Lnter Coolerها.
  • و آخر سر هم داد صرفه جویی کردن در مصرف انرژی.

[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:29 ] [ حسام نادری ]

[ ]

پمپ پنتاکس


شرکت پمپ پنتاکس : یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع پمپ های آب خانگی وصنعتی در دنیا که می توان گفت بازار بسیار بزرگی را در سراسر جهان در اختیار دارد شرکت پمپ پنتاکس است . شرکت پمپ پنتاکس بیش از ۲۵ سال در بازار بین المللی توانسته است مشتریان بزرگی را برای خود جمع کند . به طوری که هر لحظه توانسته است نیاز مشتریانش را برطرف کند .

بی شک کسب اعتماد مشتریان و رضایتمندی آنها از یک طرف و اعتماد به همکاران در کنار تولید سیستم های پویا و انعطاف پذیر در برنامه های اولیه شرکت پمپ پنتاکس قرار دارد . از طرفی کار آفرینی با راه حل های سفارشی در سطح بین المللی نیز از اولویت اصلی شرکت پنتاکس است . با این توصیفات می توان گفت شرکت پمپ پنتاکس برنامه ای بلند مدت برای توسعه طلبی در جهان در عرصه تولید و ساخت انواع پمپ های خانگی و صنعتی در سر دارد و تا حدودی به خواسده خود رسیده است.

کیفت پمپ پنتاکس

بی شک یکی از پمپ های با کیفیت در دنیا ؛ پمپ پنتاکس است ؛ تمامی محصولات پنتاکس را کاملا قبل از ارائه در محیط مصنوعی و واقعی تست می کنند تمامی آزمایشات عملکردی , هیدرولیکی , الکتریکی و .. بر روی تمامی محصولات انجام می شوند.

گواهینامه ها تولید پمپ پنتاکس

سیاست شرکت پنتاکس به توسعه مداوم تمام فرایندهای تولید و مدیریت با توجه به حفاظت از محیط زیست اشاره می کند : سیستم مدیریت کیفیت با استفاده از گواهی UNI EN ISO 9001 و سیستم مدیریت محیط زیست با گواهی UNI EN ISO 14001 برای شرکت پنتاکس تایید شده است. علاوه بر اینها برنامه ریزی دقیقی برای سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی در محل کار مطابق با استاندارد OHSAS 18001 در حال انجام می باشد.

تحقیق و توسعه

پنتاکس دو واحد کاملا اتوماتیک مجهز به تجهیزات پیشرفته و تکنولوژیکی برای مطالعه و آزمایش پیش نمونه های جدید طراحی کرده است . در این واحد دستگاه های بسیار پیچیده برای تست و تایید محصول و در نهایت ارائه به خط تولید در اختیار گرفته شده است .


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 15:26 ] [ حسام نادری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]