معرفی خدمات و تشریفات عروسی

موتور برق


از نظر نوع سوخت مصرفی موتور برق ها به انواع مختافی تقسیم می شوند :

موتور برق بنزینی : این نوع موتور برق در واقع یکی از رایج ترین و مناسب ترین نوع موتور برق می باشد ، و از آن جایی که سوخت این نوع موتور برق در هر مکانی به راحتی پیدا می شود از همین رو هم یافت می شود و برای کارکرد در بازه زمانی طولانی بسیار مناسب می باشد.

موتور برق گازوئیلی ( موتور برق دیزلی ) : مانند دیزل ژنراتور عمل کرد این نوع موتور برق ها هم در ابعاد کوچک می باشد.

موتور برق گازسوز : همان طور که از اسمش هم مشخص است در سوخت این موتور از گاز طبیعی استفاده می شود این نوع موتور برقی نسبت به سایر موارد معمولا دارای تنوع مدل کمتری است.
اجزای تشکیل دهنده موتور برق :
* موتور
* دستگاه تولید برق متناوب ( الترناتور )
* سیستم سوخت
* تنظیم کننده ولتاژ
* پنل کنترل
* سیستم روغن کاری
* سیستم سرد سازی
* خروجی ها

موتور : مهم ترین مورد در همه دستگاه ها و این دستگاه موتور است که این دستگاه در واقع وظیفه تامین انرژی مکانیکی موتور برق را بر عهده دارد، و از آن جایی که موتور ها قدرت های متفاوتی را دارند از آن ها بر حسب توان موتور برق و همچنین توان خروجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه تولید برق متناوب ( آلترناتور ) : مهم ترین وظیفه بر این قسمت است که از قسمت موتور برق انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند..

سیستم سوخت : بسته به نوع سوخت موتور برق ها سیستم سوخت در موتور برق متفاوت است و از همین رو هم می تواند که بر روی خود دستگاه موتور برق و یا به عنوان بخشی مجزا قرار بگیرد.

تنظیم کننده ی ولتاژ : این قطعه که وظیفه ی آن تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC به DC و بر عکس می باشد برای جریان مناسب برق بسیار مهم و ضروری است.
پنل کنترل : از این قسمت کار های مربوط به تنظیم و راه اندازی دستگاه صورت می گیرد.

سیستم روغن کاری : این دستگاه هم مثل سایر دستگاه ها ممکن است که پس از مدت زیادی که کار کرد موتور و قطعات مکانیکی اش بعد از گذشت مدتی دچار سائیدگی شوند بهتر است تا برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده شود و به طور منظم تمام سیستم روغن کاری شود.

سیستم سرد سازی : این طبیعی است که در حین کار قطعات و اجزای موتور برق دچار افزایش دما می شوند پس برای خنک شدن سیستم و این قطعات به یک سیستم خنک کننده نیاز است. و وظیفه خنک کردن اجزای تشکیل دهنده موتور برق را سیستم سرد سازی بر عهده دارد. در بیشتر موارد هم اغلب موتور برق ها توسط هوا خنک می شوند.

خروجی ‌ها : بیشتر موتور برق ها دارای خروجی های AC و DC با تعداد مختلف هستند. و برق تولید شده از این قسمت توسط دستگاه به وسایل تغذیه کننده رسانده می ‌شود.


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 26 شهريور 1397 ] [ 17:03 ] [ حسام نادری ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]