معرفی خدمات و تشریفات عروسی

مجموعه بوستر پمپ


معمولا برای انتقال و افزایش فشار آب از این مجموعه بوستر پمپ های سری GXS،GMD،GTKX و GHV که برای کاربرد های زیر طراحی شده اند استفاده می شود.

  • ساختمان های عمومی
  • آپارتمان ها
  • خانه شخصی
  • مجتمع های ساختمانی
  • آبیاری حیاط ، باغ و ویلا و . . .

با استفاده از دو نوع بوستر پمپ های افقی گریز از مرکز و یا نوع عمودی آن با مجموعه بوستر پمپ های سری GXS،GMD،GTKX و GHV) مونتاژ می شود. قسمت مکش و لوله های تحویل توسط بوستر پمپ ها به یک دیگر متصل اند و بر روی تک پایه ثابت هستند. با استفاده از دریچه های تنظیم و دریچه های چک بوستر پمپ ها به لوله متصل می شوند. با استفاده از یک طبقه بندی خاص پانل های حفاظت الکتریکی و کنترل به صورت بسته ای به هم نصب شده است. بوستر پمپ های ساخت شرکت LOWARA به دو صورت سرعت ثابت (GXS,GMD)و سرعت متغیر (GTKS,GHV) موجود است.

کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت انواع بوستر پمپ : لیست قیمت بوستر پمپ

بوستر پمپ لوارا

گزینش و انتخاب بوستر پمپ مناسب

هنگام انتخاب یک مجموعه بوستر پمپ شرایط زیر باید در نظر گرفته شود :

  • باید با توجه به میزان جریان و فشار نیازمندی های سیستم صورت بگیرد.
  • نباید که بوستر پمپ بیش از اندازه بزرگ باشد.
  • بهتر است تا از نصب و هزینه های در حال اجرای غیر ضروری به طور حتم اجتناب کنید.

در سیستم های توزیع آب به طور کلی، مصرف آب باید که به صورت “متغیر” باشد با وجود این که در طول روز و در بازه ی خاصی دوره مصرف به اوج می رسد. البته که این اتفاق با توجه به نوع استفاده های مسکونی، در صبح و اکثراً در شب رخ میدهد. باید درباره تعریف جریان در این نوع سیستم بگوییم که این تعریف وابسته به مقدار مصرف روزانه ی کاربر است.

مجموعه بوستر پمپ های دو گانه – انتخاب پمپ ها

چه بوستر پمپی برای انتخاب مناسب است ؟

باید بگوییم که انتخاب بوستر پمپ مناسب در حالت کلی، بستگی به نقطه ی شروع به کار سیستم دارد، که این در واقع بالا ترین حالت ممکن در سیستم است. همان طور که به طور معمول حداکثر تقاضا در مدت زمان کوتاهی طول می کشد، در این صورت پمپ نیز باید قادر به برآوردن درخواست در طول خدمت خود باشد. اگر که در این مورد تغییرات بالا باشد، برای انجام کار از مجموعه بوستر پمپ های سرعت متغیر ترجیح داده می شود که استفاده شود. ( GTKS ، GHV )

بر اساس منحنی های عملکرد، انتخاب بوستر پمپ باعث ایجاد حداکثر بازده در سیستم می شود. و همچنین که پمپ ها باید عمل کرد خود را بر اساس عمل کرد واقعی خود تضمین کنند. از آنجا که با توجه به حداکثر مصرف ممکن مجموعه ی بوستر پمپ ها اندازه گیری می شود ، از همین رو هم بهتر است تا که در پمپ نقطه ی شروع به کار در منطقه سمت راست منحنی کارایی قرار گیرد در صورتی که، کاهش مصرفی وجود داشته باشد ، در این حالت هم راندمان بالا باقی بماند.

اگر که در منحنی مشخصه بوستر پمپ ما یک ناحیه ی انتخابی را داشته باشیم، بر این اساس ما می توانیم ببینیم که این ناحیه برای انتخاب بوستر پمپ بهترین موقعیت است. در نمودار زیر این حالت نشان داده شده است:

مقدار NPSH هم در واقع یکی دیگر از عواملی که به هنگام انتخاب پمپ در نظر گرفته می شود.دقت داشته باشید که شما نباید یک پمپی که مقدار شروع به راه اندازی آن بیش از حد از سمت راست منحنی NPSH دور باشد را انتخاب کنید.

NPSH= Net Positive Suction Head نکته : ( مکش مثبت خالص )

این خطرات وجود مکش پمپ خوب نیست، برای این که بسیار ممکن است تا با توجه به نوع نصب و راه اندازی (مکش منفی) تشدید شود. معمولا خطر ابتلا به حفره در این موارد است که به وجود می آید.

NPSH پمپ همیشه باید در حداکثر سرعت جریان درخواست بررسی شود.

بنابر این انتخاب بوستر پمپ مناسب بستگی به اساس مشخصه های منحنی بوستر پمپ و به میزان جریان و فشار مورد نیاز دارد.
تا زمانی که خط افقی حداقل فشار با خط عمودی کشیده شده با شروع از میزان جریان مورد نیاز سیستم ، برخورد نکرده است، آن خط را امتداد می دهیم. در واقع ، نوع و تعداد بوستر پمپ های لازم برای سیستم را نقطه تقاطع خطوط می دهد.

به عنوان مثال

  • شما می توانید که در شکل زیر به میزان جریان مورد نیاز از ۷/۵ متر مکعب بر ساعت و فشار به ۲۵ توجه کنید که در این جدول نشان داده شده است.
  • در انتخاب بالا کاملا مشخص است که، این سیستم نیاز به دو پمپ از نوع ۴HM5 است که در سمت چپ بالای جدول دیده می شود.
  • علاوه بر این در دور ترین منطقه سمت چپ NPSH نقطه شروع به کار می افتد و در نتیجه در این منطقه وجود خطر حفره کم است.

حفاظت از بوستر پمپ در مقابل اجرای خشک

در واقع مهم ترین مسئله ای که مورد بحث است در این مورد این است که عمل کرد محافظت از بوستر پمپ با دخالت آب ذخیره شده در برابر اجرای خشک که به مجموعه ی بوستر پمپ متصل است انجام می شود به این شکل که زمانی وصل شدن صورت می گیرد که به پایین تر از حداقل سطح تضمین شده برای مکش برسد در این صورت است که وصل می شود. و کنترل فشار ان هم ممکن است که توسط شناور ، کاوش گر سطح یا سوئیچ صورت بگیرد.

مخزن

تغییرات فشاری را در واقع تقاضای مکرر یا ضرر و زیان سیستم کوچک، است که تعیین می کند و با استفاده از یک مخزن این ممکن است که جبران شود. تعداد پمپ های استارتر را در واقع انتخاب درست یک مخزن دیا فراگم است که کاهش می دهد و اثر ضربه ای آب را در صورتی که در نزدیکی مجموعه ی بوستر پمپ نصب شود کاهش می دهد. به منظور تحویل به اتصال چند لایه ای و برای نصب و راه اندازی به مخزن دیا فراگم بوستر پمپ مستقیماً متصل شده است، و می توان که مخازن اضافی را به انتهای استفاده نشده ی اتصال چند لایه ای آن متصل کرد.

روش محاسبه ساده ، که این روش برای بسیاری از نیاز های معمول و برای میزان مفید جریان را برای مقادیر اصلی فراهم کرده، و همچنین این روش یک روش مناسب به عنوان یک روش محاسبه حجم مخزن دیافراگم است.

در مقایسه با سیستم های سنتی مجموعه بوستر پمپ هایی با سرعت متغیر به مخازن کوچک تری نیاز دارند. و به طور میانگین یک مخزن با ظرفیت یک لیتر فقط ۱۰ درصد از ظرفیت اسمی یک پمپ است.

موتور دیزل

در واقع توسط سوئیچ فشار است که توقف و حرکت پمپ های با فشار و قابل تنظیم انجام می شود. و به این شکل که هر سوئیچ فشار به یک پمپ یگانه که دارای تغییر پمپ حلقوی است، متصل می شود. تفاوت بین فشار شروع و قطع فشار، فشار دیفرانسیل است. و در واقع این مقدار این همان مقداری است که برای هر دو پمپ تنظیم می شود.

نکات :

  • در تقاضا، آب از مخزن کشیده شده است.
  • شروع به کار پمپ اول در واقع هنگامی است که فشار به مقدار p1 سقوط می کند.
  • شروع به کار بوستر دوم هم زمانی که مصرف آب افزایش و فشار آب به مقدار p2 سقوط کند است.
  • زمانی یکی از بوستر پمپ ها خاموش می شود که مصرف آب کاهش یابد و فشار تا زمان رسیدن به مقدار p2s افزایش می یابد.
  • در صورتی که مصرف کاهش پیدا کند، پمپ مخزن را تغییر داده و مقدار p1s را متوقف می کند.

مجموعه پمپ های دو گانه با سرعت متغیر و کنترل فشار دستگاه مبدل

در واقع به وسیله مقادیر فشار بر روی کنترل کننده توقف و شروع به کار پمپ ها مشخص می شود. و هر مبدل فرکانس به یک مبدل فشار متصل می شود.

مبدل : اطلاعات را با یکدیگر و برای تغییرات دوره ای، مبادله می کند مبدل است

حالت کارکرد منحنی اینگونه پمپ ها را می توانید که در شکل زیر مشاهده کنید.

نکات مهم پمپ لوارا

  • در تقاضا، آب از مخزن کشیده شده است.
  • پمپ اول در زمانی که فشار تا زیر PS پایین بیآید شروع به کار می کند و در این صورت سرعت هم متناسب با افزایش تقاضا با یک فشار ثابت، افزایش پیدا می کند.
  • زمانی که افزایش مصرف آب و پمپ با حداکثر سرعت ، شروع می شود و به پمپ دوم و سرعت می رسد با این هدف و برای حفظ فشار ثابت صورت می گیرد. سرعت در زمانی که مصرف کاهش می یابد، ان هم کاهش می یابد این اتفاق تا زمانی است که به حداقل سرعت رسیده و یکی از پمپ ها را خاموش کند.
  • در صورتی سرعت پمپ کاهش پیدا می کند که مصرف هم کاهش یابد در این صورت است که مخزن را پر کرده و در نقطه ی PS متوقف می شود.

[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 3 مهر 1397 ] [ 16:01 ] [ حسام نادری ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]