معرفی خدمات و تشریفات عروسی

عکاسی محصولات و کالا , عکاسی تبلیغاتی


عکاسی محصولات و کالا , عکاسی تبلیغاتی

عکاسی محصولات و کالا , عکاسی تبلیغاتی , با چه روش هایی می توان از کالاهای خود عکس گرفت؟: در واقع می توان گفت که عکاسی از یک کالا قسمتی از فرایند بازار یابی می تواند باشد . بنابراین برای این که در فروش این کالا موفقیت کسب شود بایست به این کار یعنی گرفتن عکس از ان کالا دقت زیادی کرد ودر کار خود بسیار جدی بود.در مقاله تلاش شده است که شما عزیزانی را که قصد انجام این کار را دارید راهنمایی کنیم.معمولا امروز روز این نوع عکاسی برای فروش های اینترنتی واستفاده بر روی کاتالوگ ها به کار می رود.ودرواقع منبع درامد خوبی هم برای عکاسان به حساب می اید.اگر چه الان هم بیشتر عکاسان درامد خوبی از این راه کسب می کنند.

عکاسی تبلیغاتی

رایج ترین شکل از عکاسی کالا این گونه است که کالای مورد نظر را در برابر یک پشت زمینه ی رنگی ساده ویا سفید قرار می دهند.و معمولا این عکس های گرفته شده در کاتالوگ هایی که برای فروش کالا تهیه می شوند به کار برده می شوند.هدف از این نوع از عکاسی این است که عکاس بتواند تمام توجه مشتری را به کالای مورد نظر جلب کند ودر عین حال طوری عکس بگیرید که یک انگیزه ای در مشتری برای خرید ان کالا ایجاد کند.بیشتر عکاسان با مقداری دشواری برای گرفتن عکس از کالا در خانه مواجه می شوند.در یک حالت خوب می توان به جای استفاده از چهار منبع نور از سه منبع برای این کار استفاده کرد ویا حتی می توان با استفاده از دو منبع نور نیز از سوژه مورد نظر خود عکس گرفت .در ادامه ی مطلب سعی می کنیم که روش های این کار را برای شما شرح دهیم.

وسایل مورد نیاز برای عکاسی محصولات و کالا , عکاسی تبلیغاتی :

  • لااقل دو منبع نور ودر صورتی هم که این امکانبرای شما فراهم باشد که بتوانید سه یا چهار منبع نور تهیه کنید بسیار عالی خواهد بود.
  • یک ورق کاغذ یا مقوای سفید رنگ تمیز وبدون لک یا یک چیزی شبیه ان
  • یک جعبه ی کوچک(در صورتی که بتوانید تهیه کنید)
  • یک برگ کاغذ نازک شبیه کاغذ مومی ویا یک پارچه ی سفیدی که نور بتواند از ان عبور کند .شما می توانید به جای اینها از یک چتر سفیدی نیز استفاده کنید.
  • یک میز کار ویا یک فضای مناسب برای تمرکز بر سوژه ای که می خواهید از ان عکس تهیه کنید.
  • و همین طور شما به یک نرم افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ نیاز دارید.

در این روش از اموزش من تنها دو فلش را به کار برده ام درست است که همان طور که قبلا هم به ان اشاره کردیم می توان از سه ویا چهار منبع نور هم استفاده کرد ولی من ترجیح می دهم که از فاش های خودم استفاده کنم زیرا از قدرت زیادی برخوردار هستند.فلاش ها باید به طور جداگانه ودر یک فاصله ی مناسب از سوژه قرار بگیرند.در صورتی که زیاد نزدیکه سوژه باشند موجب درخشندگی ناخواسته ی ان خواهند شد.

در صورتی هم که فلاش وچراغ های مخصوص عکاسی را در اختیار ندارید مشکلی برای این کار نیست وشما می توانید از هر چیزی که در دست رس دارید برای این کار استفاده کنید.در صورتی که این امکان برای شما فراهم است شما باید چند لامپ با توان مشابه انها تهیه کنید و برند های مختلف لامپ ها طیف نوری متفاوتی را دارا می باشند اگرچه چشم انسان قادر نیست که این تفاوت ها را تشخیص دهد ولی دوربین های عکاسی می توانند ان را تشخیص دهند واین موجب می شود که نتیجه ی کار تا یک حدی تصادفی از اب در اید.وکار ویرایش تصویر را برای شما مشکل خواهد ساخت.ان دسته از چراغ هایی که مانند چراغ های مطالعه هستند ومی توان زاویه تابش انها را تغییر داد می توانند چراغ های مناسبی برای این کار یعنی عکاسی باشند.

بیشتر بخوانید : آتلیه عکاسی تهران

ما می توانیم از نور خورشید نیز به عنوان یک منبع نور استفاده کنیم .ولی برای این کار باید یک روز ابری را انتخاب کنیم.ولی باید در اینجا به این نکته اشاره کنم که نور خورشید وشدت ان در این روش غیر قابل پیش بینی است وبستگی زیادی به اب و هوا وزمان عکاسی دارد.واقعیت این است که این روش از عکاسی در نور روز همیشه امکان پذیر نیست.

مناسبترین زمان از روز برای عکاسی از کالا چند دقیقه قبل از غروب افتاب است.ودر این صورت زمان زیادی برای عکاسی وجود ندارد.در اینجا شما می توانید از یک منبع نور مصنوعی استفاده کنید.و این منبع نور این امکان را برای شما فراهم می سازد که با اطمینان وتمرکز بیشتری بتوانید کار خود را انجام دهید ودیگر نگران این مسئله نباشید که تا دقایقی دیگر شدت نور تغییر خواهد کرد.

این امکان برای شما وجود دارد که شما بتوانید از هر منبع نوری استفاده کنید ولی بهتر است که به جای استفاده از یک منبع نور قوی از چند منبع مشابه استفاده کنید.زیرا همان طور که قبلا هم به ان اشاره کردیم هر منبع نوری داری طیف نوری متفاوتی است وهنگامی که تعدادی منبع نور دارید که هر کدام یک طیف نوری را ایجاد می کننددر این هنگام جبران ان کار دشواری خواهد بود ولی اگر تعدادی منبع نور داشته باشیم که در زوایه های مختلف انها را قرار داده باشیم تصویر باکیفیت ویک نواخت تری را خواهیم داشت.


سعی کنید در هنگام نور پردازی حداقل فاصله ی منبع نور با سوژه ی مد نظر را رعایت کنید واز چتر سفید ویا فلکتور استفاده شود تا از ایجاد درخشندگی وسفیدی های ناخواسته در تصویر جلوگیری کند.چنان چه سعی کنید از تعداد زیادی منبع نور استفاده کنید وفاصله ی انها زیاد باشد نور یکنواخت ومناسبتری برای عکاسی خواهید داشت.

یک نکته ی دیگر در عکاسی تبلیغاتی که لازم به ذکر است البته برای عکاسان مبتدی نه عکاسان حرفه ای این است که باید برای جلوگیری از سفیدی های ناخواسته در تصویر بایست فلش سر دوربین را خاموش کرد ویا در حالت آف قرار داد.

معمولا در این نوع عکاسی برای پشت زمینه از پرده سفید استفاده می کنند ووهمین طور روی میز ویا روی کف اتاق را هم با پارچه ویا کاغذ سفیدی پوشش می دهند.وسپس ان کالایی که قصد عکاسی از ان را دارند بر روی پارچه ویا ان کاغذ سفید قرار می دهند.یک نکته که در اینجا باید به ان توجه داشت این است که در صورتی که از پارچه استفاده می شود تلاش کنید تا چروک های ان را کاملا صاف کنید تا از ایجاد سایه های ناخواسته در تصویر جلوگیری کنید.

ولی روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد که بیشتر برای عکاسی از کالاهای کوچک کاربرد دارد وان ایجاد یک اتاقک سفید رنگ است.در واقع این اتاقک سفید یک جعبه می باشد که داخل ان با مقوای سفیدی پوشش داده شده است.این مقواها بایستی کاملا صاف وبدون هر گونه چین خوردگی باشند.در بیشتر مواقع در دو یا سه ضلع این جعبه ها پنجره هایی قرار می دهند واین پنجره ها را با پارچه ی سفید ونازکی می پوشانند.واین پارچه ها نیز باید کاملا صاف وبدون هر گونه چین خوردگی باشند و سفیدی انها نیز باید در حد سفیدی ان مقوایی باشد که در داخل جعبه به کار رفته است.

معرفی بهترین آتلیه عکاسی عروس و داماد در تهران : آتلیه عکاسی تهران

همین طور می توان یک کاغذ نازک سفید را برای پوشش پنجره های جعبه به کار برد.حال شما باید محصول مورد نظر خود را در داخل این اتاقک سفید قرار دهید وهمین طور در پشت هر پنجره ی اتاقک شفید نیز یک منبع نور قرار دهید وسپس در بالای جعبه را باز کرده وسعی کنید دوربین خود را روی یک سه پایه قرار داده واز ان کالا شروع به گرفتن عکس کنید در صورتی که شما سه پایه در اختیار ندارید می توانید خودتان برای دوربین تان یک پایه بسازید وان را ثابت کنید تا هنگام گرفان عکس دوربین در دستان شما نلرزد.ویک تصویر روشن وبا کیفیت داشته باشید.


گرفتن عکس از کالا در هنگامی که شما زمان محدودی در اختیار دارید:

این امکان وجود دارد که موقعیتی برای شما به وجود اید که شما مجبور هستید خیلی سریع از یک کالا عکس بگیرید وهمین طور امکانات ساخت اتاقک سفید برای عکاسی نیز برای شما میسر نیست. ومنبع های نور مستقل نیز در اختیار نداریدومجبور هستید که از فلش دوربین خود استفاده کنید.در اینجا شما باید برای اینکه کار مشتری خود را راه بیندازید وسریع عمل کرده باشید می توانید از دوعدد مقوای سفید وبدون هر گونه چین خوردگی ولک استفاده کرده وپشت وزیر کالای خود را پوشش دهید واز یک کاغذ سفید نازک نیز می توانید در بالای فلش دوربین استفاده کنیدوروی فلش دوربین قرار دهید وسپس با فلش روشن ازیک فاصله ی مناسب عکس بگیرید.

عکاسی تبلیغاتی

ان کاغذ سفید را روی فلش دوربین به این دلیل به کار می بریم که از ایجاد درخشندگی های ناخواسته در تصویر ما جلوگیری به عمل اورد.با این روش می توانید با فلش روشن از نزدیک عکس تهیه کنید.در صورتی که سه پایه در اختیار شما وجود ندارد شما باید چندین عکس بگیرید تا بتوانید بهترین عکس و با کیفیت ترین ان را برای خود انتخاب کنید.

ولی باید این مسئله را یاد اور شوم که عکاسی به این شیوه فقط برای مواقع ضروری وان موقعی است که ما هیج زمانی در اختیار نداریم وگر نه در مواقع عادی برای ان که تصویر با کیفیت تری را تهیه کنیم بهتر است که همه ی وسایل مورد نیاز مانند اتاقک سفید ومنابع نور وسه پایه و…را تهیه کنیم.زیرا در این روش حتما کیفیت کار ما پایین خواهد بود.ما باید در هنگام عکاسی این نکته را مد نظر قرار دهیم که طوری عکاسی کنیم که هم مشتری از ما رضایت داشته باشد وهم خودمان از کار خودمان راضی باشیم واز حرفه ی خود لذت ببریم.


[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 7 تير 1397 ] [ 10:08 ] [ حسام نادری ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]